URED ZA INFORMATIČKU PODRŠKU – ČESTO POSTAVLJANA PITANJA (F.A.Q.)

[accordion_wrapper]

[accordion_content accordion_label=”Kako se mogu spojiti na WIFI mrežu Akademje (Eduroam)?”]

APPLE UREĐAJI:

Kako bi se spojili na Eduroam mrežu potrebno je porethodno preuzeti postavke sa web stranice eduroam installera. (preuzimanje postavki | zatim slijedite upute sustava sa web stranice).

Prijavu vršite vašom AAI@EDU korisničkom oznakom (Studomat/ISVU nastavnički portal račun).

ANDROID:

Preporučeni način spajanja Android uređaja nalazi se na stranicama eduroam installera.

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Jesu li AAI@Edu i Email račun ista stvar?”]

NE. Korisnički račun u sustavu AAI@Edu i email adresa Muzičke akademije nisu ista stvar /isti korisnički račun (iako tako izgledaju). AAI sustav koristi domenski nastavak (u slučaju Muzičke akademije nastavak @muza.hr) kako bi „razaznao“ s koje ustanove dolazi korisnik koji se prijavljuje u centralni sustav koji koriste sve obrazovne i državne ustanove u RH (s tim se računom možete npr. prijaviti i u e-građani).

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Što je AAI@Edu korisnička oznaka / imam li ja AAI@Edu račun?”]

KRATKO objašnjenje:

AAI@Edu korisnički računi se koriste primarno (najčešće u slučaju korisnika MA) za pristup ISVU Nastavničkom portalu (nastavnici) odnosno Studomatu (studenti) WiFi sustavu Eduroam te online sustavu za e-učenje Merlin (nastavnici i studenti).

AAI@Edu korisničku oznaku posjeduju SVI studenti i zaposlenici Muzičke akademije.

DUGO OBJAŠNJENJE (za one koji žele znati više):

Sustav AAI@EduHr je autentikacijski i autorizacijski sustav znanosti i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj u kojem svaki pripadnik akademske i istraživačke zajednice u Republici Hrvatskoj na matičnoj ustanovi dobiva svoj AAI@EduHr elektronički identitet, odnosno korisničku oznaku i zaporku.

Poslove koordinacije, razvoja i održavanja sustava AAI@EduHr obavlja Srce – Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu.

Elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr ima oblik ID_korisnika@oznaka_ustanove.hr

Elektronički identitet iz sustava AAI@EduHr je važna imovina koju članu akademske i istraživačke zajednice osobno dodjeljuje njegova matična ustanova. Elektronički identitet nije “korisnički račun” koji se koristi za neku pojedinu uslugu, nego omogućava pristup velikom broju različitih usluga različitih davatelja usluga. Elektronički identitet često omogućava vlasniku identiteta da pristupa i svojim osobnim podacima i da ostvaruje različita materijalna prava. Zbog svega navedenog elektronički identitet treba koristiti isključivo osobno, ne ga davati drugim osobama i pozorno ga čuvati od svake neovlaštene uporabe.

Elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr potrebno je imati za korištenje većeg broja usluga spajanja na Internet mrežu (npr. u studentskim domovima, putem usluge eduroam ili CARNetovih usluga spajanja na Internet za krajnje korisnike), pristupa računalnim resursima te prijavu na velik broj web aplikacija kao što su npr. sustavi za udaljeno učenje, online baze podataka, ISVU studomat itd.

Pripadnici akademske i istraživačke zajednice u Republici Hrvatskoj elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr mogu zatražiti i dobiti isključivo u nadležnoj matičnoj ustanovi, a elektronički identitet im može dodijeliti samo ovlaštena osoba, tzv. administrator LDAP imenika ustanove.

Više informacija o tome tko sve ostvaruje pravo na elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr i za koje sve usluge je potrebno imati AAI@EduHr elektronički identitet možete pronaći na stranici Često postavljana pitanja.

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kome se javiti ukoliko ste izgubili / zagubili / zaboravili zaporku za AAI@Edu?”]

Ukoliko ste  zaboravili / niste sigurni koja vam je zaporka slobodno se obratite:

a) studenti: Studentskoj službi : referada@muza.unizg.hr

b) nastavnici: Uredu za informatičku podršku : info@muza.unizg.hr

NAPOMENA izrada zamjenske/nove zaporke se plaća. Naknada za izradu nove lozinke sukladno cjeniku MA – trenutno iznosi 6,64 Eur (50,00 kn). IBAN HR50 23400091100159167 (opis plaćanja: Nova AAI@Edu lozinka)

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”E-mail račun za djelatnike Muzičke akademije “]

Email adrese na Exchange serveru MA posjeduju nastavnici koji su u nekom momentu zatražili otvaranje iste ili im je ista otvorena po službenoj dužnosti, te svi djelatnici administrativnih i tehničkih službi.

Službene email adrese u pravilu su formirane kao : iprezime@muza.hr (osim ako nije drugačije zatraženo u momentu otvaranja korisničkog računa – moguće je i preporučeno korištenje adresa tipa; iprezime@muza.unizg.hr ).

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kome se javiti ukoliko ste izgubili / zagubili / zaboravili zaporku / ne znate svoju ili želite otvoriti email adresu?”]

Ukoliko niste sigurni da li posjedujete adresu, želite otvoriti novu email adresu ili niste sigurni/ ne sjećate se / izgubili ste lozinku email računa – slobodno se možete obratiti Uredu za informatičku podršku za pomoć info@muza.hr.

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kako mogu doći do / pristupiti svom e-mailu? Koje su postavke?”]

Email računu možete najlakše pristupiti sa Webmail-a Akademije https://owa.muza.hr

Možete je pregledati i putem mail preglednika (npr. Outlook) na računalu i/ili mobilnom telefonu.

POSTAVKE:

Tip / vrsta računa: Microsoft Exchange

Outgoing/Incoming server: owa.muza.hr

Domena: muza.hr

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kako promijeniti lozinku email / AAI@Edu korisničkog računa?”]

a) E – mail:

Ukoliko ste tek otvorili korisnički račun sustav će vas prilikom prve prijave tražiti da definirate novu “trajnu” zaporku. Ukoliko ste to učinili ne morate dalje postupati prema uputama u nastavku.
Promjena lozinke za ostale korisnike (koji znaju postojeću zaporku):
  1. U web-pregledniku prijavite se u Webmail (https://owa.muza.hr ). Unesite korisničko ime i lozinku koje ste dobili od Ureda za informatičku podršku pa odaberite Prijava (Sign in).
  2. Settings> Options> General> My account> Change your password

B) AAI@Edu:

Zaporku/lozinku u sustavu AAI@Edu možete sami promijeniti na stranici: https://login.aaiedu.hr/promjenazaporke

Nova zaporka mora sadržati minimalno 8 znakova od kojih minimalno 2 znaka moraju biti numerička (arapski brojevi). Zaporka može biti i dulja.

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kako se unose ocjene u ISVU kroz Nastavnički portal?”] Upute za ocjenjivanje u sustavu ISVU[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Što je to MERLIN (moodle/e-učenje) i kako se tome pristupa?”]

Sustav za e-učenje Merlin omogućava nastavnicima, studentima i ustanovama u sustavu visokog obrazovanja izvođenje kolegija, koji se nalaze u redu predavanja pojedine ustanove, uz primjenu tehnologija e-učenja. Virtualno okruženje za e-učenje Merlin sastoji se od sustava za e-učenje Merlinsustava za webinare i e-portfolio sustava te je povezan sa sustavom ISVU (Informacijski Sustav Visokih Učilišta).

Sustavu za e-učenje MERLIN (MOODLE) pristupa se kroz web sučelje na stranici https://moodle.srce.hr/ korištenjem AAI@Edu korisniče oznake.

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kome se mogu javiti ako imam problema / pitanja u vezi Merlina?”]

A) Nastavnici se sa SVIM pitanjima vezanim uz otvaranje kolegija i postavljanjem sadržaja u iste mogu javiti administratorici sustava,

prodekanici KIŠ ŽUVELA – mailom: prodekan.studiji@muza.unizg.hr

B) Studenti se sa pitanjima vezanim uz problem pristupa kolegijima mogu javiti  Uredu za informatičku podršku : info@muza.unizg.hr[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Ne mogu postaviti datoteke na Merlin – prevelike su!”]

Zapise / dokumente veličine do 100 mb možete postaviti direktno na Merlin.

Sve velike datoteke (npr. video zapise) možete pohraniti i na  vaš Google disk (https://drive.google.com). Sustavu se pristupa istim korisničkim računom koje koristite za Merlin). U Merlin zatim postavljajte link / poveznicu na te dokumente.

Ukoliko imate problema s prijavom na Google Disk usluge obratite se Uredu za informatičku podršku (info@muza.unizg.hr).

 

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Kako studenti mogu postavljati snimke u Merlin?”]

Da bi student mogao postaviti svoje snimke/zadatke u Merlin nastavnik prethodno u sklopu svog kolegija mora postaviti/otvoriti Zadaću (https://wiki.srce.hr/pages/viewpage.action?pageId=35488988).

Detaljne upute za Merlin za nastavnike dostupne su na poveznici https://wiki.srce.hr/pages/viewpage.action?pageId=35488290

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Pravilno korištenje tuđih i dijeljenje vlastitih obrazovnih sadržaja u e-kolegiju – upute za nastavnike”]

Uslijed trenutnih okolnosti u kojima se izvođenje nastave u potpunosti odvija u e-okruženju, htjeli bismo naglasiti važnost uvažavanja autorskog prava prilikom objavljivanja, dijeljenja i izrade vlastitih obrazovnih sadržaja. Sukladno tome, na osnovu dva online tečaja Srca, pripremljene su sažete upute kao brzi podsjetnik nastavnicima o pravilnom korištenju sadržaja.

 

Dokument je dostupan na stranici: https://www.srce.unizg.hr/spa

 

Za cjelovitiju edukaciju vezanu uz autorsko pravo, navođenje izvora i mogućnosti dijeljenja obrazovnih materijala, preporučujemo naše online tečajeve dostupne na sljedećim poveznicama:

·       Autorstvo, plagiranje i citiranje: što, kako, zašto?

·       Uporaba Creative Commons licenci na obrazovnim sadržajima.

 

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”Alati i servisi za nastavu na daljinu (video upute – OBS, YouTube, Twitch, Zoom, Jitsi)”]

Za potrebe izvođenja nastave na daljinu Sveučilište u Zagrebu izradilo je niz video poduka (uputa) koje opisuju kako uspostaviti asinkroni i sinkroni model izvođenja nastave. Poseban naglasak stavljen je na mogućnost izravne dvosmjerne komunikacije sa studentima. Prikazana je i tehnologija koja se može upotrebljavati za sastanke nastavnika, poslovodnih kolegija, ustrojbenih jedinica, zavoda ili katedri.

Ove video poduke namijenjene su kao neobvezna preporuka prije svega profesorima i nastavnicima Sveučilišta u Zagrebu, ali i svim ostalim zainteresiranim djelatnicima i institucijama obrazovnog sustava.

http://www.unizg.hr/nc/vijest/article/alati-i-servisi-za-nastavu-na-daljinu/

[/accordion_content]

[accordion_content accordion_label=”CARNet – video upute za korištenje Google alata”]

Kako dodati video u prezentaciju i kreirati virtualnu učionicu? Kako podijeliti dokument s drugima ili sortirati podatke u tablici? Odgovore na ova i druga pitanja o Google alatima potražite u sljedećim video uputama:

Prijave u sustav se vrše putem AAI@Edu korisničkih računa

[/accordion_content][accordion_content accordion_label=”Kupujem novo računalo, imam li pravo na besplatne Windowse / Office ili neki drugi program?”]

Niti jedna verzija Microsoft Windows operativnog sustava nije dostupna za besplatno preuzimanje.

 

Microsoft Office 365

AAI@Edu korisnički račun korisniku omogućava i besplatno korištenje usluge Microsoft Office 365.

Prijava u sustav ostvarjue se na web stranici: login.microsoftonline.com (prijava / posao,škola ili sveučilište)

Sustav uz online korištenje aplikacija svakom korisniku omogućava i preuzimanje “lokalne” kopije Office paketa (za offline korištenje Word-a, Excel-a, Powerpoint-a, One-Note-a).

Ostali programi/sofware

Cubase, Avid Sibelius i mnogi drugi programi nude akademski popust pri kupovini za privatne svrhe – provjerite od proizvođača koju vrstu potvrde traže (često se samo radi o obrascu koji je potrebno popuniti i ovjeriti u Referadi – studenti, odnosno Kadrovskoj službi – nastavnici i ostali zaposlenici Akademije).

[/accordion_content]

[/accordion_wrapper]