Pedagoški modul

Opis pedagoških modula na sveučilišnim integriranim prijediplomskim i diplomskim studijskim programima Sveučilišta u Zagrebu Muzičke akademije


Zakonodavni okvir o pedagoškim kompetencijama učitelja i nastavnika u RH:

U skladu s čl. 17. st. 1. Zakona o umjetničkom obrazovanju (NN 130/11) i čl. 105. st. 6. i 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23), poslove nastavnika predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj umjetničkoj i općeobrazovnoj školi može obavljati osoba koja je završila:

a) studijski program nastavničkog smjera odgovarajućega nastavnog predmeta na razini sveučilišnoga diplomskog studija ili sveučilišnoga integriranog prijediplomskog i diplomskog studija
b) studijski program odgovarajuće vrste na razini sveučilišnoga diplomskog studija ili sveučilišnoga integriranog prijediplomskog i diplomskog studija te je stekla potrebno pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje s najmanje 55 bodova prema ECTS-u (u daljnjem tekstu: pedagoške kompetencije).

Dodatno, poslove učitelja glazbene kulture u osnovnim školama može obavljati osoba koja je završila

c) sveučilišni ili stručni prijediplomski studij na kojem se stječe najmanje 180 bodova prema ECTS-u te je stekla pedagoške kompetencije, za prijediplomske studije glazbene pedagogije, teorije glazbe ili glazbene teorije, ako se na natječaj ne javi osoba iz točaka a) ili b).

Ishodi učenja po završetku obveznoga ili izbornoga pedagoškog modula:


Teorija glazbe, kompozicija: Završen pedagoški modul omogućuje polaznicima rad u osnovnim i srednjim umjetničkim školama u nastavi teorijskih glazbenih predmeta, kao i glazbene kulture i glazbene umjetnosti u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama pod propisima određenim uvjetima.
Dirigiranje: Po završenom pedagoškom modulu polaznici su osposobljeni za rad u osnovnim i srednjim umjetničkim školama u nastavi dirigiranja i teorijskih glazbenih predmeta, kao i glazbene kulture u osnovnim školama pod propisima određenim uvjetima. Posjedovat će i osnovna znanja i vještine za rad u glazbenom amaterizmu te biti sposobni za prenošenje znanja i vještina povezanih s teorijskim glazbenim predmetima i vođenjem ansambala.
Muzikologija: Po završenom pedagoškom modulu polaznici su osposobljeni za rad u osnovnim i srednjim glazbenim školama u nastavi povijesti glazbe i drugih predmeta prema planu i programu rada škole i vrijedećim zakonskom okviru. Osim toga, osposobljeni su za rad u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama kao nastavnici glazbene umjetnosti i glazbene kulture.
Pjevanje: Završen pedagoški modul omogućuje polaznicima rad u osnovnim i srednjim glazbenim školama kao nastavnici pjevanja i osnova vokalne tehnike te komorne glazbe i skupnog muziciranja, kao i glazbene kulture u osnovnim školama pod propisima određenim uvjetima.
Studij za instrumentaliste: Završen pedagoški modul omogućuje polaznicima rad u osnovnim i srednjim glazbenim školama u nastavi svojega instrumenta te komorne glazbe i skupnog muziciranja, kao i glazbene kulture u osnovnim školama pod propisima određenim uvjetima.
Glazbena pedagogija: Po završenom pedagoškom modulu polaznici su osposobljeni za rad u osnovnim i srednjim školama u nastavi glazbene kulture i glazbene umjetnosti, kao i u osnovnim i srednjim umjetničkim školama pod propisima predviđenim uvjetima. Mogu voditi zborove, orkestre i slične ansamble te druge prikladne glazbene aktivnosti u općeobrazovnim i umjetničkim školama.


Tko se može upisati?

Muzička akademija izvodi dva studijska programa s obveznim pedagoškim kolegijima koji omogućuju stjecanje pedagoških kompetencija: Teorija glazbe i Glazbena pedagogija.

Svi drugi studenti također mogu steći pedagoške kompetencije polaganjem pedagoškoga modula predmeta u opsegu od najmanje 55 bodova prema ECTS-u.

Detalji su dostupni u opisu studijskih programa na poveznici

Teorija glazbe i Glazbena pedagogija

Teorija glazbe i Glazbena pedagogija studijski su programi namijenjeni obrazovanju nastavnika te sadržavaju obaveznu jezgru pedagoških kolegija. Usto je dostupan i velik broj izbornih kolegija koji pridonose stjecanju kompetencija s toga područja.

Sadržaji namijenjeni obrazovanju nastavnika na studijima teorije glazbe i glazbene pedagogije uključuju sljedeće kolegije:

Obavezni kolegiji:
Psihologija odgoja i obrazovanja – 4 ECTS
Didaktika – 4 ECTS
Osnove glazbene pedagogije – 10 ECTS
Seminar iz povijesti glazbene pedagogije – 2 ECTS (Glazbena pedagogija)
Osnove vokalne tehnike A – 4 ECTS (Glazbena pedagogija)
Osnove znanstvenog rada – 3 ECTS
Uvod u glazbenu pedagogiju – 1 ECTS
Metodika nastave Solfeggia – 2 ECTS
Metodika nastave Glazbene kulture – 2 ECTS
Metodika nastave Glazbene umjetnosti – 2 ECTS
Glazbena literatura u odgojno-obrazovnom procesu 1 – 2 ECTS (Glazbena pedagogija)
Glazbena literatura u odgojno-obrazovnom procesu 2 – 2 ECTS (Glazbena pedagogija)
Metodika nastave teorijskih glazbenih predmeta – 3 ECTS
Glazbeno-pedagoške teme u suvremenom društvu 1 – 2 ECTS
Glazbeno-pedagoške teme u suvremenom društvu 2 – 2 ECTS
Pedagoška praksa 1 – 3 ECTS
Pedagoška praksa 2 – 3 ECTS
Pedagoška praksa 3 – 3 ECTS
Pedagoška praksa 4 – 3 ECTS
Psihologija glazbe – 5 ECTS
Upoznavanje glazbene literature – 8 ECTS (Teorija glazbe)
Tematski seminari – 6 ECTS (Teorija glazbe)

Izborni kolegiji (namijenjeni razvoju nastavničkih kompetencija):
Psihološki aspekti izvođenja glazbe 1 – 3 ECTS
Psihološki aspekti izvođenja glazbe 2 – 3 ECTS
Osnove muzikoterapije – 6 ECTS
Metodika nastave tambura s pedagoškom praksom – 6 ECTS
Osnove vokalne tehnike A – 4 ECTS (Teorija glazbe)
Učenici s posebnim potrebama u glazbenoobrazovnom procesu – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela I – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela II – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela IV – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela V – 4 ECTS

Kompozicija, Dirigiranje, Muzikologija (jednopredmetno i dvopredmetno): izborni pedagoški modul


Obavezni kolegiji: isto kao za Teoriju glazbe
Za muzikologiju dodatno obvezno: Metodika nastave muzikoloških predmeta – 6 ECTS


Studij za instrumentaliste, Pjevanje: izborni pedagoški modul

Izborni pedagoški modul sastoji se od obveznih i izbornih kolegija. Potrebno je položiti:

  • Obvezne kolegije (u okviru izbornog modula)
  • Obvezne kolegije (u okviru izbornog modula) do ukupno zakonom propisanih 55 bodova prema ECTS-u

Obvezni kolegiji:
Psihologija odgoja i obrazovanja – 4 ECTS
Didaktika – 4 ECTS
Osnove znanstvenog rada – 3 ECTS
Metodika nastave – prema studijskom programu – 6 ECTS – vidi Prilog (na dnu)
Pedagoška praksa 1 i 2 (6 + 6 ili 9 + 9 ECTS) – vidi Prilog (na dnu)

Izborni kolegiji (namijenjeni razvoju pedagoških kompetencija):
Psihološki aspekti izvođenja glazbe 1 – 3 ECTS
Psihološki aspekti izvođenja glazbe 2 – 3 ECTS
Osnove muzikoterapije – 6 ECTS
Metodika nastave tambura s pedagoškom praksom – 6 ECTS
Osnove vokalne tehnike A – 4 ECTS (Teorija glazbe)
Učenici s posebnim potrebama u glazbenoobrazovnom procesu – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela I – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela II – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela IV – 4 ECTS
Didaktičko-metodički pristup obradi glazbenog djela V – 4 ECTS
Psihologija glazbe – 5 ECTS
Vokalno zdravlje 1 – 2 ECTS
Vokalno zdravlje 2 – 2 ECTS
Viola za violiniste izborno 1 – 4 ECTS
Viola za violiniste izborno 2 – 4 ECTS
Kontrabas za violončeliste 1 – 4 ECTS

Svi drugi pedagoški kolegiji s ostalih studijskih programa, osim metodika nastave i pedagoške prakse, također su dostupni kao izborni kolegiji studentima Studija za instrumentaliste i Pjevanja uz molbu; npr.:

Seminar iz povijesti glazbene pedagogije – 2 ECTS
Osnove glazbene pedagogije – 10 ECTS
Upoznavanje glazbene literature – 8 ECTS
Glazbena literatura u odgojno-obrazovnom procesu 1 – 2 ECTS (Glazbena pedagogija)
Glazbena literatura u odgojno-obrazovnom procesu 2 – 2 ECTS (Glazbena pedagogija)
Glazbeno-pedagoške teme u suvremenom društvu 1 – 2 ECTS
Glazbeno-pedagoške teme u suvremenom društvu 2 – 2 ECTS

Ostali izborni sadržaji

Uz molbu, studenti mogu upisati i izborne predmete s drugih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu (npr. Učiteljskog fakulteta, Filozofskog fakulteta, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta itd.) pod uvjetima koje određuje sastavnica koja izvodi kolegij.

_________________________________________________________________________________________________________

Prilog: Metodika nastave, pedagoška praksa i drugi pedagoški predmeti za studente Pjevanja i Studija za instrumentaliste (obavezni kolegiji unutar izbornoga pedagoškog modula):

Pjevanje:
Metodika nastave pjevanja – 6 ECTS
Poznavanje vokalne literature – 4 ECTS

Studij za instrumentaliste:
Klavir, orgulje, čembalo:
Metodika nastave klavira/orgulja/čembala – 6 ECTS
Klavirski praktikum 3 (Klavir) – 6 ECTS
Upoznavanje klavirske literature 1 – 4 ECTS (Klavir)
Upoznavanje klavirske literature 1 – 4 ECTS (Klavir)
Upoznavanje čembalističke literature – 6 ECTS (Čembalo)
Upoznavanje čembalističke literature – 6 ECTS (Čembalo)
Upoznavanje orguljaške literature – 6 ECTS (Orgulje)
Metodika nastave klavira 1 – 9 ECTS
Metodika nastave klavira 2 – 9 ECTS

Udaraljke/harfa/gudači/gitara:
Metodika nastave udaraljki – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave udaraljki 1 – 9 ECTS
Pedagoška praksa nastave udaraljki 2 – 9 ECTS
Metodika nastave harfe – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave harfe 1 – 9 ECTS
Pedagoška praksa nastave harfe 2 – 9 ECTS
Metodika nastave violine – 6 ECTS
Viola za violiniste – 4 ECTS (violina)
Metodika nastave viole – 6 ECTS
Metodika nastave violončela – 6 ECTS
Kontrabas za violončeliste 1 – 4 ECTS (violončelo)
Metodika nastave kontrabasa – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave gudačkih instrumenata 1 – 9 ECTS (svi gudači)
Pedagoška praksa nastave gudačkih instrumenata 2 – 9 ECTS (svi gudači)
Metodika nastave gitare – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave gitare 1 – 9 ECTS
Pedagoška praksa nastave gitare 2 – 9 ECTS

Puhački instrumenti:
Metodika nastave flaute – 6 ECTS
Metodika nastave oboe – 6 ECTS
Metodika nastave klarineta – 6 ECTS
Metodika nastave fagota – 6 ECTS
Metodika nastave saksofona – 6 ECTS
Metodika nastave roga – 6 ECTS
Metodika nastave trube – 6 ECTS
Metodika nastave tube i eufonija – 6 ECTS
Metodika nastave trombona – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave instrumenta 1 – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave instrumenta 2 – 6 ECTS

Tambura:
Metodika nastave tambure – 6 ECTS
Pedagoška praksa nastave tambure 1 – 9 ECTS
Pedagoška praksa nastave tambure 2 – 9 ECTS
Dirigiranje tamburaškim ansamblom I – 6 ECTS
Dirigiranje tamburaškim ansamblom II – 6 ECTS

Obavijesti