AEC

The Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen AEC je europska udruga konzervatorija, muzičkih akademija i visokih glazbenih škola koja predstavlja institucije visokog glazbenog obrazovanja (HMEI) u Europi i šire. AEC je europska kulturna i obrazovna mreža s preko 300 institucija članica iz 57 zemalja koje se bave profesionalnim usavršavanjem u glazbi. 

Vizija AEC-a je biti vodeći glas za visoko glazbeno obrazovanje u Europi, snažan zagovornik svojih institucija članica. AEC razumije i podržava glazbeno i umjetničko obrazovanje koje doprinosi kvaliteti ljudskog života i uključivim društvima utemeljenim na demokratskim vrijednostima.  AEC vidi profesionalno usmjereno umjetničko obrazovanje kao potragu za izvrsnošću u tri područja: umjetnička praksa; učenje i podučavanje; istraživanje i inovacije. Nastoji poticati te elemente i poticati raznolikost i dinamiku kojom se oni ostvaruju u različitim institucijama, zemljama i regijama.

AEC radi na unapređenju visokog obrazovanja u izvedbenim umjetnostima, prvenstveno se fokusirajući na glazbu. AEC djeluje uključivo, održivo, učinkovito i djelotvorno, omogućujući komunikaciju i razmjenu dobre prakse.

U studenom 2017. godine Muzička akademija je organizirala godišnji kongres AEC-a i ugostila preko 400 predstavnika visokoškolskih glazbenih institucija u Zagrebu.

Od veljače 2021. godine Muzička akademija je uz AEC – kao jedna od devet europskih muzičkih akademija – sudjelovala u međunarodnom projektu Power Relations in Higher Music Education – PRiHME, koji se odvijao kroz Erasmus+ program strateškog partnerstva. U središtu je projekta je bila dosad rijetko adresirana tema kompleksnih odnosa moći, (nerijetko) skrivenih hijerarhija i posljedičnih nejednakosti koje se zrcale u različitim aspektima institucionalne kulture, međuljudskih odnosa i svakodnevnih praksi u institucijama visokoškolskog glazbenog obrazovanja. Projekt se zasnivao na osnovnoj ideji otvorenih i participativnih diskusija o pojedinim aspektima središnje teme u kojima su svojim iskustvima, razmišljanjima i idejama ravnopravno sudjelovali predstavnici studenata, nastavnika i upravljačkih i administrativnih tijela svake od akademija članica projekta. Te diskusije, kao svojevrsni forumi oblikovani po uzoru na tzv. citizens’ assembly oslanjali su se na uspješne oblike participativne demokracije u kojima ključnu ulogu u odlučivanju imaju oni kojih se same teme koje su predmetom diskusije izravno tiču. Umjesto da se diskusije o odnosima moći odvijaju (isključivo) na najvišim instancama, a odluke donose i nameću odozgo, ovaj oblik rada, drugim riječima, otvara prostor za šire razumijevanje različitih perspektiva i iskustava pojedinaca i skupina koje čine naše institucije. Projekt je završio u kolovozu 2023. godine a ovdje su dostupne finalne preporuke PRiHME final recommendations